Opel, to marka, która jest szczególnie bliska mojemu sercu. Przez wiele lat zbierałem informacje na temat auta. Zgłębiałem internet w poszukiwaniu ciekawostek .Wiele materiałów otrzymałem od kolegi z Niemiec.
To oryginalna tabliczka znamionowa przeznaczona dla aut na rynek indyjski. dostaliśmy ją z Niemiec od wnuczki dyrektora handlowego Opla na rynek zagraniczny. Ten człowiek posiadał w swojej kolekcji wiele wzorów surowych tabliczek znamionowych do Opli sprzed 1939 , lecz po jego śmierci wnuczka ją zlikwidowała.
Podczas wojny paliwo było towarem deficytowym, dlatego Niemcy wpadli na pomysł zastąpienia silnika spalinowego elektrycznym w takim oplu jak nasz.
Taki był czasem los aut na wojnie- nasz opelek też nosi jej ślad. Na zdjęciu chłopaki z WH chcą prawdopodobnie przygotować auto do wydobycia albo odzyskać zeń części.
Opel na wystawie światowej w 1938 roku Paryżu z poszyciem plexi ,wykonany specjalnie na tą okazję.
Crash testy to nie nowy pomysł . Już przed wojną sprawdzano bezpieczeństwo aut. W latach 30-tych większość firm produkowała auta o szkielecie drewnianym, na który za pomocą gwoździków były przybijane blachy karoserii. Firma opel, będąca w rękach amerykańskich GM ( 1929 ) była przodownikiem w produkcji samochodów z karoserią samonośną, całkowicie stalową.
Historia opla
Znalazłem, poczytałem i postanowiłem to pokazać światu .
źródło :Portal motoryzacyjny KlassikAuto.pl i Krystian Tomala
http://klassikauto.pl/historia-opla-cz-3-lata-1929-1945/
Oryginalny rachunek sprzedaży opla kadetta k38 lv w niemieckim salonie z 2 maja 1939 r
kolor ciemny beż, wyposażenie zgodne z katalogiem, cena fabryczna 2.390 RM, dopłata za dywaniki gumowe 33.80 RM, opłata na niemiecki samochodowy urząd powierniczy 1,RM, transport 50 RM i 1/2 % podatku od zaświadczeń( dokumentów)