1 października  2016 zaczynamy remont silnika. Przywieźliśmy go na Śląsk w częściach i już teraz wiemy, że nie wygląda to zbyt kolorowo, ponieważ po ekpertyzie fachowców okazało się, że najważniejszy element silnika- wał korbowy jest do wyrzucenia. 

Po emocjonujących poszukiwaniach i po wszczęciu alarmu wśród miłośników zabytków okazało się, że znaleziono dla nas kilka wałów korbowych. Koledzy, miłośnicy zabytków są bezcenni. Ale jak tutaj „na oko” stwierdzić który dobry? Opel kadett rocznik 1938 i kilka różnych rozmiarów wałów? Tak, to możliwe, ponieważ model k38 miał różne pojemności silnika i wiele się wydarzyło w czasie ich eksploatacji. Kiedyś, kiedy nie było środków, warunków, maszyn i części, składało się cokolwiek, jakkolwiek z byle czego, byle  można było się przemieścić z miejsca na miejsce. Stąd mój problem z wałem. Postanowiłem więc : kupuję inny silnik! Tylko jak ja to powiem Agnieszce ? Kobieta tego nie zniesie!  Liczyłem tylko na to, że z tych dwóch uda się zmontować jeden i ten nieszczęsny wał będzie pasował. Uff ! Aga przekonana !

Po kilku dniach otrzymałem wiadomość od Łukasza BRR Garage 

„Witam. Mam dobrą informację. Wał będzie nadawał się do użycia” Te słowa dały nadzieję, że coś drgnęło w ważnym dla nas temacie . ” Blok z zakupionego silnika jest w stanie beznadziejnym. Da się go naprawić, ale to spore koszty”- kontynuował fachowiec  ” Nie mniej jednak, jeśli po wszystkich pomiarach okaże się, iż obydwa bloki są takie same, coś z tego będzie , bo  tłoki z tego drugiego silnika prawie pasują” -pisał Łukasz . ” Są delikatnie za ciasne, ale po honowaniu cylindrów powinny spasować. Resztę będę wiedział po zmierzeniu bloku silnika. Ale powoli widać światełko w tunelu” -powiedział na koniec

„Światełkow tunelu” ! Cieszę się z pewną rezerwą.

Mamy 8 lutego 2017.

 Silnik z Bielska Białej okazał sie trafiony. I z tych dwóch motorów montujemy jeden. Wszystko idzie w dobrym kierunku i oto efekty

16443112_414235922264064_1260837820_o16403020_1178737402223460_691826086308653876_o16422927_1178737445556789_3524648342483752025_o16444045_414235938930729_1714333059_o16409412_414235935597396_1592265421_o16422413_1178737362223464_6049647442068649812_o

Przygotowania do malowania

16300473_1178733202223880_7824207537948290953_o16422395_1178733318890535_3614166396839011599_o16463348_1178733105557223_8681531052366948331_o16463392_1178733078890559_6779020998559573560_o16463489_1178733108890556_897729837752157230_o16463574_1178733295557204_7556229126089198117_o16299606_1178733345557199_2078873783217919686_o

Po malowaniu

16403409_1183646501732550_7767065624298704946_o16463698_1183646495065884_7242846478892366836_o16299999_1178738242223376_7732364701458662492_o16402546_1178737935556740_3753663887915332093_o

Składanie 

Kwiecień 2017

W końcu się doczekałem. Silnik gotowy! Jeszcze drobne poprawki , regulacja i pewien etap zakończony. Dźwięk silnika  to dla mnie dzisiaj  najlepsza muzyka. Cieszę się, ponieważ spełniają się moje marzenia. Po 80-latach serce” opla znowu zaczęło bić.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.